
Svet se menja iz dana u dan, pa tako i svet roditeljstva trpi velike promene u odnosu na promene u svetu. Danas je vodeća društvena platforma za mame i tate INSTAGRAM. I svaka trudnica, svaka mama sa jednim ili šestoro dece je prisutna na instagramu više sati dnevno.
Da dobro ste pročitali više sati dnevno. Mame su najusamljenije u prvim godinama detetovog života, kada po prirodi stvari provode vreme kod kuće dojeći i negujući svoje čedo, dok tata ide na posao i privređuje za porodicu. Društvene mreže su mamama omogućile da se povežu i da se posavetuju oko raznih tema u roditeljstvu. Gotovo da nema teme o kojoj ne mogu da potraže savet od druge mame na instagramu ili da ga nađu u moru mama influenserki. Svaka mama koja ima od par hiljada do više desetina hiljada pratilaca je „uticajna“, što upravo reč inflenserka znači.
Zbog nečega je mame vole i veruju u njene savete u vezi dece i roditeljstva. Neka mama ih je osvojila svojom jednostavnošću i činjenicom da potiče iz ekonomskog miljea sličnog njihovom. Druga mama ima pratioce jer izgleda savršeno u svakoj prilici, uprkos svim obavezama u kući. Najviše pratioca imaju one mame koje uspevaju dobro da žongliraju između posla i kuće i uspešne su na svim poljima, odlično izgledaju, prodorne su i vrlo sigurne kada vas savetuju oko toga kakav filter za vodu da koristite, koje proizvode da jedete za doručak, a koje za ručak, koliko je zdravo da vežbate u pauzama dok deca spavaju i omogućite vama i vašem suprugu da često putujete na različite destinacije.
Sve u svemu, sve te „savetodovne“ mame ne bi tako prilježno i svakodnevno vas savetovale da zauzvrat od različitih firmi ne dobijaju spisak proizvoda koje treba da izreklamiraju izravno ili indirektno. Naravno uz domaće zadatke koje obavljaju za sve te uglavnom uspešne strane firme, naše mame dobijaju ne male honorare i za reels od 90 sekundi, zarade bezmalo prosečnu platu u Srbiji. Tako se za mnoge sposobne, lepe i elokventne mame otvorilo polje za unosan posao i rekao bi čovek svima dobro. I firmama koje su pronašle svoje predstavnike za marketing i mamama koje zahvaljujući tome što uspešno rade i napreduju na instagramu mogu da odlično zarade i unovče svoju usklađenost sa vremenom u kome žive.
Međutim ima tu jedno ali i to ALI nije malo, već stvarno veliko. Pod uticajem svih tih firmi koje odvajaju velike iznose za marketing mame su počele besomučno da čitaju sastojke i na hrani i na kozmetici za bebe, decu i odrasle. Mnoge kompanije su shvatile da je njihova prednost ako svoj proizvod izreklamiraju kao prirodan na ovaj ili onaj način. Standardi koji propisuju da je nešto prirodno nisu ustanovljeni i vrlo su diskutabilni, jer neki proizvodi dobijaju etiketu „prirodno“ sa izrazito malim brojem prirodnih sastojaka. I sve te mame koje ulaze u jednu neverovatnu oblast razumevanja svih tih sastojaka uz pokušaj da zaštite svoju decu od otrova u hrani, od otrova u kozmetici, od otrova u vazduhu i od otrova u vodi, vrte se u krugu pokušaja da se izbore sa posledicama.
Razvio se pokret zaštite dece od svega nezdravog što postoji u svetu oko nas. A taj svet smo upravo mi napravili i uredili. Naša odgovornost je u zatrovanosti zemlje i prirode, ona se nije zatrovala bez nas. Mi smo potrošači bez granica i odgovorni za deponije koje nastaju u prirodi, nadomak gradova i naselja. I sve dok imamo stil života „nikad dovoljno“ svet u kome živimo biće sve više i više zagađen. Menjati navike i stil života moglo bi biti jedno od rešenja i puteva za pročišćenje prirode. Odlazak iz gradova i život u prirodi takođe je jedno od mogućih rešenja. Najlošija opcija je boriti se protiv posledica i ne menjati uzroke istog.
Zato drage mame i tate, nije potrebno previše brige i straha oko posledica koje živimo. Strah je danas i najveće zagađenje i najveći uzrok svih debalansa u čoveku. Preduzmimo akcije i promene u svojim ličnim životima koje će podržati život i prirodu i budimo srećni u prihvatanju stvarnosti takve kakva jeste. Najveći posao koji ima svako od nas, to je rad na sebi i svojim potencijalima skrivenim i zaboravljenim. Pokušajte da sami kreirate svoj život na radost svoje dece. Ispunjenje koje čovek može da oseti nikada ne dolazi izvana, a posebno ne dolazi od gledanja u tuđe živote i postignuća. Zato je trend uticaja drugih na naše živote, verovatno samo još jedna prolazna faza u razvoju čovečanstva, dok je tradicija nešto što nije nastalo ni iz čega. Onoliko dugo koliko nešto postoji, toliko istine u tome ima. Budite mudri i pročišćavajte informacije koje do vas dolaze. Povezujte ih sa novim i budite spremni za sopstveni rast i razvoj vašim autentičnim putem. To će biti najbolji primer za vaše dete.
N.V., redakcija Mamino ćoše